Kettlebellsutmaning!

Jag fick idén för nån vecka sen och så har tanken legat på jäsning en stund. Att göra en kettlebellsutmaning. Dels för att jag är ju ändå kettlebellsinstruktör och känner att jag vill hålla mig uppdaterad och sen ville jag se vad som händer om man följer ett kettlebellsträningsschema en lite längre tid.
Att jag på samma gång kikade in på myomytv.com och hittade ett komplett program med 4 träningar är en sån tillfällighet så det måste betyda att jag var på rätt spår.

Jag hade tanken att köra utmaningen i maj - men igår bestämde jag mig att jag kör redan från idag. Varför vänta - hallå?
Väldigt mycket ben i workout 1 så till sist var det ganska liknande min vanliga benträning på onsdagar. Fast i högre tempo och mindre vikter.


Såhär ser dagens program ut. Tryck på länken för att komma till program och instruktionsvideon:

Kettlebell Home Strength Workout –> with or without Tabata

Post Workout Core Work:

- RKC Plank: 2x Max Hold

- KB “round the worlds”: 2×30 seconds (each direction) –> with feet together
 
 
Ärligt talat så hade jag glömt att skriva ner post workout core - men jag gjorde lite stabilitetsövningar på pilatesboll istället. Fitnesscoachen hade på sin blogg en liten utmaning. Jag är på gång att sätta den snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar